Zabawa łączyła w sobie elementy questingu i marszobiegu na orientację. Jej celem było lepsze poznanie naszego grodu przez uczestników - zarówno jego przeszłości, jak i i teraźniejszości, a także pogłębianie tożsamości z małą ojczyzną. Nie zabrakło zagadnień dotyczących zabytków, architektury, przyrody, ciekawych miejsc i postaci. Dzieci bezpośrednio odkrywały tajemnice "ukryte" w przestrzeni miejskiej, rozwiązywały rozmaite zadania, samodzielnie zdobywając niezbędne informacje. Przypadkowymi uczestnikami gry stawali się przechodnie, sklepikarze, urzędnicy, wchodząc w sympatyczne interakcje z "graczami". Na kilku stacjach czekali na uczestników ucharakteryzowani „punktowi”, którzy zaskakiwali rywalizujące grupy dodatkowymi zadaniami.
Około godz. 10.00 na placu Lotników zebrało się ponad 120 osób: uczniów i nauczycieli, reprezentujących wszystkie świdwińskie szkoły podstawowe oraz POW, w tym członkowie Szkolnych Kół Krajoznawczo-Turystycznych. Impreza rozpoczęła się od krótkiego przypomnienia sylwetki profesora Virchowa.
Organizatorzy objaśnili istotę rywalizacji, omówili zasady bezpieczeństwa oraz reguły „czystej gry”, po czym podzielili młodzież na 20 grup, rozdali kapitanom mapy i karty startowe z zestawami 30 zadań oraz przybory do pisania. Uczestnicy otrzymali również okolicznościowe przypinki.
Zespoły wyruszały na trasę w kilkuminutowych odstępach czasowych. Podczas marszu należało sprawnie posługiwać się mapą, wykazać się znajomością topografii miasta, a także umiejętnością zdobywania informacji z różnych dostępnych źródeł. Kluczowym warunkiem była dobra współpraca w grupie.
Meta, jak i końcowy etap rajdu, znajdowały się tuż za Zamkiem nad Regą. Tam też na uczestników czekały napoje i słodki poczęstunek, których rozdysponowaniem zajęła się p. Monika Wieczorek. Nie zabrakło sympatycznych spotkań wypełnionych rozmowami, a także zabaw z u użyciem piłek, ringo, skakanek czy liny do przeciągania.
Na koniec, tj. około godziny 13.30 podsumowano imprezę. P. Wiesław Wieczorek omówił przebieg zabawy, przedstawił poprawne rozwiązania zadań i wraz z p. Moniką Babiak (która wcześniej sprawdziła wszystkie karty startowe!) wręczył najlepszym uczestnikom dyplomy oraz nagrody. Słodkie upominki oraz okolicznościowe magnesy otrzymali wszyscy uczestnicy gry.
Oto wyniki 7 najlepszych, nagrodzonych zespołów, którym serdecznie gratulujemy:
1. miejsce zajęły ex aequo 3 drużyny (po 49pkt.):
- „Orzeszki” z SP1 w składzie:
Adrianna Lipkowicz i Filip Janasik;
- „Gang Świeżaków” z SP2 w składzie:
Hanna Skrzoska, Dominika Korecka, Michał Seredyn, Oliwier Środecki i Damian Pągowski;
- „Aniołeczki z Trójeczki” z SP3 w składzie:
Magda Osińska, Martyna Kulczyk, Kacper Bednarek, Sławomir Sibiga i Piotr Kwiatkowski.
2. miejsce : grupa "Gimbaza" z SP4 (48pkt) w składzie: Kaja Pol, Marta Wolińska, Katarzyna Balicka oraz Paulina Ginter.
3. lokata: zespół "Podaj nazwę grupy?" (46pkt.) w składzie: Konrad Pawlik, Maciej Seredyn, Hubert Szczurko i Michał Sadowski.
4. pozycja: "Myszki Miki" z POW (45p): Michał Strużyński, Magdalena Malicka, Eiza Pietrusewicz i Agnieszka Gryzeł.
5. miejsce: "Gimbusy – ostatnie pokolenie" z SP4 (44pkt): Nikola Niewiadomska, Wiktoria Winnicka i Hanna Wieczorek.
Niezależnie od zajętego miejsca czy pełnioną funkcję, WSZYSTKIM dziękujemy za udział, doskonały humor i świetną zabawę. Podziękowania należą się także opiekunom (zwłaszcza tym, którzy byli z nami w swoim wolnym czasie) za opiekę i wsparcie organizacyjne: p. Anecie Zakowieckiej, p. Agnieszce Górskiej, p. Edycie Pietrucik, p. Urszuli Peszczyńskiej, p. Marcinowi Radzikowskiemu oraz tym niewymienionym...
Pomysłodawcami i realizatorami imprezy - sfinansowanej ze środków Urzędu Miasta Świdwina - byli p. Monika Babiak i p. Wiesław Wieczorek ze świdwińskiego oddziału PTTK.
Tekst, fot. i opr. graficzne: Wiesław Wieczorek
Logo gry: Ireneusz Litzbarski
Komentarze