Zabawa łączyła w sobie elementy questingu i marszobiegu na orientację. Jej celem było lepsze poznanie naszego miasta przez uczestników - zarówno jego przeszłości, jak i teraźniejszości, a także pogłębianie tożsamości z małą ojczyzną. Nie zabrakło zagadnień dotyczących zabytków, architektury, przyrody, ciekawych miejsc i postaci. Dzieci bezpośrednio odkrywały tajemnice "ukryte" w przestrzeni miejskiej, rozwiązywały rozmaite zadania, samodzielnie zdobywając niezbędne informacje. Niejednokrotnie uczestnikami gry stawali się przechodnie, sklepikarze, urzędnicy, wchodząc w sympatyczne interakcje z "graczami".
Około godz. 10.00 na skwerze im. Rudolfa Virchowa zebrało się ponad 120 osób, w tym 90 uczniów z 4 świdwińskich placówek oświatowych: SP-1, SP-2, SP-3, SP-4, piętnaścioro uczniów z ZSP w Brzeżnie (po raz pierwszy!), a także nauczyciele, w tym opiekunowie Szkolnych Kół Krajoznawczo-Turystycznych. Powodzenie imprezy - mimo deszczowej aury - nie było dużo mniejsze niż w latach ubiegłych. Impreza rozpoczęła się od krótkiego przypomnienia sylwetki profesora Virchowa przez p. M. Babiak i zapalenia znicza przez uczniów.
Opiekunowie podzielili młodzież na 20 grup. Prowadzący imprezę M. Babiak i W. Wieczorek objaśnili istotę rywalizacji, omówili zasady bezpieczeństwa oraz reguły „czystej gry”, po czym rozdali kapitanom mapy i karty startowe z zestawami 31 zadań oraz przybory do pisania. Uczestnicy otrzymali również okolicznościowe plakietki.
Zespoły wyruszały na trasę w kilkuminutowych odstępach czasowych. Podczas marszu należało sprawnie posługiwać się mapą, wykazać się znajomością topografii miasta, wiedzą z przyrody, a także umiejętnością zdobywania informacji z różnych dostępnych źródeł. Kluczowym warunkiem była dobra współpraca w grupie.
Meta, jak i końcowy etap rajdu, znajdowały się w Parku Miejskim za budynkiem dawnej willi świdwińskiego architekta Alberta Altenburga. Zresztą zagadek dotyczących dawnej świetności parku było więcej i sprawiły one niemało kłopotów uczestnikom, jednak uzmysłowiły piękną przeszłość tego miejsca. Tam, na specjalnie wyznaczonym na ognisko miejscu, czekały na uczestników napoje i słodki poczęstunek. Nie zabrakło sympatycznych spotkań wypełnionych rozmowami czy zabawami z u użyciem piłek.
Na koniec, tj. około godziny 13.30 podsumowano imprezę. Pani Monika Babiak przedstawiła wyniki końcowe, a p. Wiesław Wieczorek omówił przebieg zabawy i wręczył najlepszym uczestnikom dyplomy oraz nagrody.
Słodkie upominki oraz okolicznościowe magnesy otrzymali wszyscy uczestnicy gry.
Oto wyniki 5 najlepszych, nagrodzonych zespołów:
1. miejsce: drużyna "EINHORN" (49pkt.) w składzie:
Julia Kotowska
Julia Mazurkiewicz
Lidia Matysiak
Zuzanna Spychalska
Natalia Jaszczyk
2. miejsce : grupa "ADHD w 3D" (45,5pkt):
Julia Radzikowska
Filip Janasik
Adrianna Lipkowicz
Amelia Zygmunt
Kacper Sereda
3. lokata: zespół "COOLPLAYERS" (45pkt.):
Oliwia Dombek
Victoria Gruszczyńska
Jagoda Kupikowska
Ksawier Kaczyński
4. pozycja: "ŚWIEŻAKI" (44,5p):
Kaja Pol
Marta Wolińska
Anna Kozioł
5. miejsce: "KREATYWNA NAZWA" (43,5pkt):
Dominika Głasek
Amelia Firsiof
Adrianna Wiącek
Olimpia Szybisty
Maja Paszel
Niezależnie od zajętego miejsca dziękujemy WSZYSTKIM za udział, doskonały humor i świetną zabawę. Podziękowania należą się także opiekunom (zwłaszcza tym, którzy byli z nami w swoim wolnym czasie) za opiekę i wsparcie organizacyjne: p. Katarzynie Kupiec, p. Anecie Zakowieckiej, p. Agnieszce Górskiej, p. Edycie Pietrucik, p. Barbarze Mariak, p. Annie Bujak, p. Urszuli Peszczyńskiej i p. Marcinowi Radzikowskiemu.
Pomysłodawcami i realizatorami imprezy - sfinansowanej ze środków Urzędu Miasta Świdwina - byli p. Monika Babiak i p. Wiesław Wieczorek ze świdwińskiego oddziału PTTK.
Dziękujemy wszystkim za udział w zabawie i gratulujemy zwycięzcom. Byliście niesamowici! Cieszymy się, że mimo niesprzyjającej aury, nie straciliście wigoru i motywacji, a humory dopisywały!
Tekst, fot. i opr. graf.: Wiesław Wieczorek
Komentarze