Jest to już kolejny program edukacyjny współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Przypomnijmy, że do tej pory w Świdwinie pomyślnie zrealizowano dwa inne programy: „Równe szanse dla najmłodszych” (zajęcia dla 493 dzieci z klas I –III) oraz „Równe szanse na starcie” (zajęcia dla 840 uczniów szkół podstawowych i gimnazjum oraz doposażenie bazy dydaktycznej).
Miasto Świdwin ponownie złożyło wniosek do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego i uzyskało dotację na następny program edukacyjny. W zasadzie wszystkie koszty programu pokryje unijna dotacja. Wkładem miasta jest udostępnienie sal lekcyjnych.
Program będzie on trwał przez cały rozpoczynający się rok szkolny. Obejmie 840 dzieci z trzech świdwińskich szkół podstawowych oraz Gimnazjum Publicznego nr 1. Jest to ponad połowa wszystkich uczniów w tych placówkach.
Działania te mają na celu wyrównanie szans edukacyjnych dzieci ze Świdwina. Wielu uczniów – zwłaszcza tych z uboższych środowisk – ma ograniczone możliwości w stosunku do rówieśników z większych miast. Zajęcia w ramach przyszłorocznego projektu mają na celu podniesienie poziomu wiedzy i lepsze przygotowanie do wyboru dalszej ścieżki edukacji. Część z nich ukierunkowana jest na rozwój zdolności uczniów, a część na wyrównanie szans.
Podobnie, jak i w poprzednich projektach zostanie zakupiony sprzęt - laptopy, tablice multimedialne, kserokopiarkę, rzutniki, ekrany projekcyjne. Przewidziano wyposażenie 8 pracowni szkolnych. Urządzenia te będą przydatne przy realizacji zajęć, jednak po zakończeniu projektu pozostaną w świdwińskich szkołach.
***
Nazwa projektu: Realizacja programów edukacyjnych skierowanych do uczniów świdwińskich szkół podstawowych i gimnazjum, współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014 – 2020.
Całkowita wartość projektu – 925 000 zł
Kwota dofinansowania – 786 243 zł
Wkład własny niepieniężny gminy (udostępnienie sal lekcyjnych) 138 757 zł
Termin realizacji – 1.09.2017 - 30.06.2018
Komentarze